advanduren

woensdag 28 februari 2024

 Dat zijn test foto's die ik gemaakt heb met mijn nieuwe body de Nikon D 7500h , nog steeds 'n spiegelreflex vind ik  toch makkelijker dan 'n systeemcamera en die veel duurder is, het is ook 'n reserve camera voor als ik met vakantie gaat. Ze zijn allemaal in 'n natuurgebied gemaakt dat verziekt is door de gemeente zuid holland. er zaten daar veel vogels te broeden nu 'n kale vlakte alleen voor 'n muis. bij 'n andere plek er niet ver vandaan ook op de schop voor de Roze Woelmuis koste 3 ton, dus ook daar geen vogels meer te zien. Als er 'n muis zit komt er 'n Torenvalk of andere roofvogels is het hap en weg is de muis. Die kantoorheertjes weten het beste toch?

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.

Grote Bonte Specht.
Er zaten er 2, die andere zat ietsje verder te roffelen, zo communiceren ze met elkaar.

Grote Bonte Specht

Kolganzen in vlucht

Kolgans

Stormmeeuw

Stormmeeuw.
Je ziet de worm  bij de tong.

Stormmeeuw.
Hier nog 'n stukje van de worm te zien.

Noordse Kauw.

Steenuil.
Stiekem kijkt haar naar mij.

Steenuil

Kuifeenden.
Duikend op zoek naar voedsel.

Kuifeend (man)

Kuifeend bij het poetsen.

Kuifeend (man)

Kuifeend (vrouw)

Knobbelzwanen.
Lopend over het fietspad.

Knobbelzwaan (vrouw)

Knobbelzwaan (man)

Blauwe reiger

Blauwe reiger.
Kuif staat niet overeind wegens de wind.

Blauwe reiger

Blauwe reiger.
Het poetsen van de veren.

Blauwe reiger

Blauwe reiger

Wilde eend (man)

Wilde eend (vrouw)

Canadese gans 2x.

Grote Zilverreiger

                                                     En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    De steenuil is heel mooi vastgelegd, je ziet deze kleintjes soms niet eens in de twijgen en takken, de reigers zijn heel goed vastgelegd en de eendjes schitteren heel mooi in de zon.
    Opnieuw; Zou je alsjeblieft de vertaler aan je blog kunnen toevoegen, dan zou ik alles wat je schrijft gemakkelijker kunnen begrijpen.
    Groeten Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Grappige foto's!!
    Leuk die meeuw ook met die worm in zijn bekkie.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Translate staat standaard in je gadgets. kun je zo aanklikken en hoppa.
    Maar dat terzijde .
    Dat beloofd wat met je nieuwe camera! De eendjes en zwanen zijn superscherp en leuk. De reigers ook helemaal top. Maar de leukste is natuurlijk de steenuil! Zo geweldig om er een te zien!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Een nieuwe camera is natuurlijk even wennen, maar zo te zien ga je er veel plezier van beleven. De steenuil is voor mij de aantrekkelijkste waarneming die je hier laat zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Ik kan me jouw frustratie wel voorstellen m.b.t. het kappen van die bomen, soms heb je het idee dat men een groot belang opoffert aan een klein belang, maar toch worden hier vaak ecologen bij betrokken. Die Nikon D7500 is een prima camera, ik fotografeerde een tijdje met een D7100 uit diezelfde serie, niks mis mee. Systeemcamera moet je echt aan wennen, ik gebruik momenteel de Z6ll, in het begin had ik de neiging om hem weer in te leveren, maar nu wil ik niets anders meer. Mooi dat je die steenuiltjes zag en prachtige portretten van de blauwe reiger.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen