advanduren

zondag 10 maart 2024

  Weer op de fiets erop uit op naar de natuurgebieden om geen vervelende vogelaar tegen te komen en zich zelf geweldig vind. Die Ransuilen heb ik van 'n betrouwbare vogelaar waar ze zitten maar 'n andere vogelaar is gezegd ik weet waar ze zitten maar zeg het niet waar, dus heb ik het hem verteld, zo maak je je niet geliefd. De Smientjes is in het ochtendlicht gemaakt en vertrekken straks ook weer naar het hoge noorden, Heggenmussen hoor je nu overal zo ook de Winterkoning. Roeken zijn nu druk bezig om nesten te maken en het is weer genieten van het geluid van de vogels. Steenuiltjes kom ik ook op andere plekken tegen zeg ik alleen tegen vertrouwede vogelaars.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Grutto's + Kluten

Grutto's in vlucht

Smient (man)

Smient (vrouw)

Heggenmus

Heggenmus

Heggenmus

Winterkoning

Roeken

Roeken

Roek

Wilde eend. 
Moest mijn kijker pakken wie in het gat van de boomstam ligt.

Bergeend (vrouw)
Licht de camera in je zijtas dan ben je net te laat.

Bergeend (vrouw)

Kolgans

Kolgans.
Hier wordt de landing ingezet.

Kolgans

Kolgans

Steenuil

Steenuil

Ransuilen

Ransuilen

Ransuilen

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Mooie foto's!! Tof om zoveel grutto's bijelkaar te zien. Mooi gefotografeerd.
    En wat moet dat bijzonder zijn om die uilen zo tegen te komen. Geweldig!!
    Bedankt ook voor je leuke reactie op mijn neushoorns...!! Ik ga ook maar eens een modderbadje nemen...haha..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, gaaf je uilen!!!! Maar ook de grutto's en vluchtfoto's van de ganzen! De serie van de heggenmus is ook heel leuk. Roeken zijn gave vogels, ik zag er pas één dit jaar. Ik krijg vast nog kansen.
    Groetjes en alvast een goed weekend!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,

    Je hebt weer een lekker aantal soorten bij elkaar geschoten. Het is verwonderlijk wat jij op de fiets allemaal tegenkomt. Heggenmussen zijn nu helemaal los, ik zie ze hier ook iedere dag volop bezig in de tuin. Fijne soort die ransuil, het is alweer een hele tijd geleden dat ik die zag en fotografeerde.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Je hebt al weer een heleboel gezien, inclusief twee soorten uilen. Als het lekker weer wordt merk je al snel dat de natuur daar direct op reageert. Blijf lekker fietsen, al zal je soms pech hebben en net te laat op een passerende soort reageren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen