advanduren

zaterdag 30 maart 2024

 Na de regen en wind komt er ook 'n dag dat het mee valt en erop uit ga en op de fiets stap en rustig om mij heen kijkt en luistert naar het gezang van de vogels daar wordt ik vrolijk van, dan kom je 'n Schotse hooglander (bul) tegen dan wacht je effen af naar welke kant hij gaat lopen, later kwam ik van dichtbij 'n juveniele Lepelaar tegen langs de slootkant. En dan ga ik richting de boer waar ik mijn eieren haal verser kan niet. Daarna ga ik verder dan hoor ik ineens de Veldleeuwerik zingen en ja hoor daar zie ik hem zitten en dan stap ik heel rustig af om foto's te maken. Zie ik nog 2 Steenuilen en Roeken, de laatste is 'n overvliegende  Wilde eend. En ik ben super tevreden met mijn Nikon D 7500.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Poot van 'n Lepelaar.

Lepelaar.
Loopt dichtbij langs de slootkant.

Lepelaar (juv)

Lepelaar (juv)

Lepelaar aan het foerageren.

Schotse hooglander. (bul)
Daar sta je dan en effen afwachten wat hij doet

Steenuil.

Steenuilen.
1 is leuk maar 2 voor de lens is nog leuker, maar die linker wilde niet kijken.

Roek

Roek

Scholeksters.

Veldleeuwerik

Veldleeuwerik.

Veldleeuwerik.

Veldleeuwerik.

Veldleeuwerik.

Veldleeuwerik.
Van al dat gezang wordt je moe van en dan vallen je ogen dicht.

Veldleeuwerik.
Toch maar weer zingen.

Lam met ouder.
Lam heeft geen besef wat er over 'n paar maanden gaat gebeuren. (op de grill?)

Lam
Vrolijk springend in de wei, tot nu toe.

Lam

Lam

Wilde eend in vlucht

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Ik snap dat je tevreden bent met je nieuwe camera. Prachtige serie foto's met name van de veldleeuwerik. Maar de lepelaar, oef, die mag er ook zijn. Steenuilen zo gaaf op de foto, ik kom ze zelden tegen. Lekker die roek, heerlijke vogels. Maar de schollies zijn ook mooi. Ik zou met een hele grote boog om die donkere bul heel gefietst zijn. De lammetjes zijn schattig. Nog lekker zonder oormerk!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zie jij toch altijd veel op jouw fietstochtjes. Veel vogels weer en ook weer mooi vastgelegd. Wat bijzonder die juveniele lepelaar. En gaaf, steenuilen, die heb ik hier in het westen nog nooit gezien. Leuk, lammetjes. Ik was vrijdag even op pad, op de fiets, zwaar tegenwind en geen enkel lammetje. Volgende week maar even de andere polder pakken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Zo, dat was weer een leuk fietstochtje met genoeg te zien en te fotograferen onderweg. Mooi die juveniele lepelaar. Die Schotse Hooglander lijkt me niet zo gevaarlijk, hij heeft z'n hoorns al op iets ander stuk gebeukt zo te zien, haha. Mooi ook die steenuiltjes, jammer dat die ene zich niet even beter liet zien. Met raven in je inleiding bedoel je waarschijnlijk roeken. Prachtig die veldleeuwerik, dat maak je niet zo snel mee dat hij zo lang blijft zitten. Vliegende wilde eend is ook goed gelukt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Mooie soorten heb je gezien. De eerste plaat van de lepelaar vind ik heel geslaagd. Uiltjes en roeken kom ik nagenoeg nooit tegen, helaas. Een veldleeuwerik op zijn gemak was een buitenkans, ik moet mij beperken tot boomleeuweriken. De lammetjes nodigen uit tot meer fietstochtjes.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Grappig die jonge lammetjes. En wat een prachtige beelden van die veldleeuwerik. Erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen