advanduren

donderdag 21 maart 2024

Heb weer mijn ronde gemaakt hoewel het niet warm was en dagen dat het zonnetje door komt. Maar je zit meer binnen dan buiten, ik heb nog nooit zo'n winter meegemaakt. Maar ja ben toch nog wat tegen gekomen, De Noordse Kauw en de Canadese gans die heerlijk aan het badderen was , ze gaan met hun kop onder water en draaien zich in de lengte om, andere vogels draaien zich  op hun zij om. De Nijlganzen hebben 4 jongen, de groene Specht liet zich ook horen, ben met Bert naar de Ransuilen geweest nu zonder takjes voor zijn kop, Er loopt 'n vervelende vogellaarster rond zegt tegen 'n vogelaar ik weet waar de Ransuilen zitten maar zeg niet waar, dus heb ik het tegen hem gezegd. Winterkoning zingt ook zijn liedje om 'n vrouwtje te lokken, de Klapekster zat niet gunstig, heb 'n paar jaar terug betere foto's. En ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe spiegelreflexcamera de Nikon D 7500 was in de aanbieding nu weer de oude prijs.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

  

Noordse Kauw.

Canadese gans.

Doe net of hij slaapt maar hou mij in de gaten.

Kolganzen.
Zijn gelukkig ook weer vertrokken omdat de jagers nog steeds ganzen afschieten.

Kolganzen

Torenvalk boven in de hoogspanningsmast.

Waterhoen

Grote Zilverreiger in bruidskleed

Canadese gans.
Hoppa de pootjes in de lucht.

Canadese gans

Canadese gans

Canadese gans

Canadese gans.
En dan de vleugels uit wapperen.

Canadese gans

Canadese gans

Canadese gans

Canadese gans

Canadese gans

Nijlgans  (4 Juveniele)

Nijlgans

Nijlgans (juv)

Groene Specht

Ransuil

Ransuil

Winterkoning

Winterkoning

Winterkoning

Winterkoning

Klapekster


4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Een mooie serie foto's!! Grappig die bijzondere poses van die ganzen. En wat leuk is dat om die kleintjes te zien. Je foto's van die Winterkoning vind ik heel erg mooi. Prachtig met die warme kleuren.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Je bent ondanks het weer, toch wel thuis gekomen met hele leuke foto's! Ransuil en klapekster bovendien heerlijke soorten! De serie van het baden van de Canadese gans is erg leuk! Het winterkoninkje gunde je dit buitenkansje, prachtige foto's! De staartveren als bruidsluier van de grote zilverreiger is prachtig. Die tij dis het nu ook weer. Ik zal er ook goed op letten in het veld.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Zo, wat geinig zeg die rollende Canadese gans, grauwe ganzen kunnen er ook wat van, maar dit slaat alles. Wat een prachtige foto's maakte je van de ransuilen, mijn complimenten. En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst de Nikon D7500 is niks mis mee, heb een tijdje met de D7100 gefotografeerd en ook die beviel prima.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Badscènes van ganzen en zwanen kunnen prachtige platen opleveren zoals je laat zien. Het is altijd leuk om er een tijdje naar te kijken. Wat een fraaie platen heb je van die ransuil kunnen maken. De lente is volop aan de gang zoals je hier ook laat zien. Op naar het vervolg.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen