advanduren

vrijdag 10 mei 2019

AWD

'N paar weken terug met Frank Kremer naar de AWD geweest, en we hebben 15 km. gelopen op het einde was ik helemaal uitgeput, zal de leeftijd wel wezen. Maar die dag wel genoten. Frank zag en hoorde alles en we zijn ook nog bij de Vossen geweest, daar kon ik mijn converter er niet afhalen zat vast aan mijn body. Het eerste kwamen we de IJsvogel tegen. Ondanks hebben we dankzij Frank veel gezien.

                                                                  Veel kijkplezier
                                               Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

IJsvogel (man)

Morieltje, zijn erg klein.

Boomkikker

Boomkikker

Boomkikker

Boomkikker

Nachtegaal, zingt uit volle borst.

Nachtegaal

Vuurjuffer

Rups 'n Krakeling .

Appelvink, bewijsplaatje.

Sint. Jakopsvlinder

Vosje (juv)

Vosje (juv)

Vosjes (juv)

Vos met 'n Meerkoet

Vos

Vos met jongen 

Vos met jongen

                                                Bedankt voor de reactie voor deze blog.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Dat is een mooie dag geweest voor jullie in de AWD.
    Super die Boomkikker, en de Nachtegaal heel goed vastgelegd, een hele schuwe soort.
    En dan de kleine Vosjes, prachtig!
    Mooi gebied daar en een hoop te zien.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Als je weet waar je moet zijn is er in de AWD veel te zien. Een ijsvogel is tegenwoordig een zeldzaamheid. Voor boomkikkers geldt dat niet meer, veel mensen weten ze te vinden zoals je ter plekke helaas maar al te goed kan zien. Jouw vuurvlinder is overigens een vuurjuffer. Over de vosjes ia al veel gezegd, geschreven en gepubliceerd. Het blijft bijzonder om de kleintjes te zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes
    de awd is een mooi gebied er is altijd wel iets te zien je foto's zijn dan ook erg mooi.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes, wandelen is goed voor je conditie ha ha. Wat een buitenkans om de jonge vosjes te fotograferen. Ja, de nachtegaal is ook top. Echt een buitenkans om ze op deze manier te fotograferen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Je begint gelijk lekker met die ijsvogel! De paddenstoel is een hele aparte, ik heb hem nog nooit gezien. Een zingende nachtegaal is ook een feest! Mooi geplaat. Leuk zijn ook de boomkikkers, rupsjes en eerste juffertjes, maar de serie van de vosjes stelen uiteraard de show!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Oes,
    wat heb je veel gezien in de AWD. Ik zag net je blog hierboven ook en die was ook al zo mooi en gevarieerd. In dit blog vind ik het Morieltje erg mooi. Je zegt dat ie klein is maar hoe klein is klein??
    Dan ook je nachtegaal. Wauw... die kon je fraai platen zeg! Maar dan die zogende jonge vossen bij hun moeder!!! Nohhhh!!!! Zo gaaf dit!
    Daar verkleur ik toch wel ff van hoor hihi.... maar ik geniet er ook van.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja hoor, jij hebt de nachtegaal zingend.... ik hoor hem almaar, maar ik kan hem nooit vinden. En gaaf....je hebt ook jonge vosjes gevonden.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen