advanduren

donderdag 2 mei 2019

Mijn fietstochtjes in de polder en omstreken

Gelukkig was in April nog mooie dagen erbij dat ik met de fiets erop uit ben geweest en leuke soorten tegen kwam bij ons in de polders.
Zoals de Tapuiten die net zijn aangekomen, Snor, Visdieven, Grasmussen en Rietzangers en Grutto's waren al aanwezig. De Koekoek is ook pas aangekomen en laat zich goed horen.

                                                                    Veel kijkplezier.
                                                    Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

Tapuit, 

Tapuit

Tapuit

Tapuit

Snor

Huismus (vrouw) met insecten voor hun jongen.

Huismus (man) met insecten voor hun jongen.

Groene kikker

Visdief

Visdief

Grasmussen

Grasmus

Rietzanger

Rietzanger

Jonge  Meerkoet.

Grutto in  het vroege ochtend licht.

Grutto, in het vroege ochtendlicht.

Grutto

Grutto

Koekoek

Koekoek

Koekoek,
deze vloog vlak boven  me dat ik hem nog net kon fotograferen voordat hij uit beeld was.

                                               
                                                 Bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Mooie blog over de voorjaarsvogels.
    De Tapuit heb je er goed op, mooi zijn ze in het zomerkleed.
    En super foto's van de Koekoek, die hoop ik ook eens zo in vlucht te krijgen.
    Groet uit de Extramadura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Dit tochtje heeft je weer een aantal mooie momenten opgeleverd. De tapuit is een fraaie binnenkomer (vooral nr 2)en de koekoek (22) ondanks de haast een mooie afsluiter.Ook de huismusman vind ik een hele mooie. Al met al weer een serie waar je met plezier op terug kunt kijken.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi.... je zegt dan wel dat ik vele tegenkom en zie maar jij ziet nog altijd meer dan ik hoor in jullie polders hahahahaha... Ook in deze post weer geweldige leuke foot's van ook nog een snor en zowaar de koekoek in vlucht. Uiteraard ook je andere vogeltjes zijn weer een lust voor het oog. Wat zien we toch veel hé Loes :-) Je Tatapuitjes zijn ook weer zo mooi net als de mussen met hun prooi voor hun kroost. Ik heb weer enorm zitten genieten :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes, je hebt weer flink gescoord met dit mooie overzicht. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Dat was een heel geslaagd fietstochtje! Ik val gelijk voor je tapuiten, wat een mooi licht zeg! Maar de grutto's zijn ook al top platen! Een snor en de koekoek zijn ook al van die fijne soorten, maar de grasmussen mogen er ook zijn. Ook prachtig die visdief met de schaduw van de snavel. En niet te vergeten de huismus met een klep vol voer!!
    Heerlijke blogpost weer!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen