advanduren

vrijdag 17 mei 2019

AWD

Na het laatste bezoek ben ik nog 'n keer met Frank Kremer naar de AWD. geweest voor de Fluiter en hij wist waar de vogel was. Het is 'n nieuwe soort voor mij en om hem te kunnen fotograferen, was er super blij mee. Ook kwamen we 'n Mandarijneend , Boomklever, Gekraagde Roodstaart maar die zat wel erg hoog ook de Appelvink man en vrouw, Boomleeuwerik en 'n rups van 'n Agaatvlinder . Het was wel 'n geslaagde dag.

                                                                   Veel kijkplezier
                                                   Klik op de foto voor 'n scherper beeld

Fluiter, zingt voortdurend zijn lied .

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Rups van 'n Agaatvlinder

Damhert

Appelvink (vrouw)

Appelvink (vrouw)

Appelvink (man)

Appelvink (man)

Appelvink (man)

Appelvink (man)

Boomleeuwerik

Gekraagde Roodstaart

Boomklever

Manderijneend

                                                  Bedankt voor de reactie op deze blog.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Pffft, wat een mooie post! Ik ben vooral onder in de indruk van je schitterende fluiter!!! Direct gevolgd door je appelvinken en je damhertje!
    Super!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dan Loes!
    De fluiter staat er eventjes mooi op zeg!
    En ook nog Appelvinken, je had opnieuw een topdag in de AWD.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Jij ziet toch regelmatig soorten in de AWD die ik nooit tegenkom terwijl ik er behoorlijk regelmatig kom. Appelvinken en een mandarijneend heb ik er nog nooit gezien. Fluiters wel, jaren geleden. Jij hebt er mooie platen van kunnen maken. Grappig dat je een rups van de agaatvlinder hebt gezien. Tot voor kort had ik er nog nooit van gehoord, maar kort geleden heb ik er ook een gezien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gedaan Loes de fluiter. Leuk daqt je deze aan je soortenlijst kan toevoegen. Het is de moeite waard geweest deze trip naar de AWD. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie dag zeg!!! Die fluiter staat er wel heel erg mooi op. Voor mij ook een soort die ik zelf nog nooit gezien heb. Heerlijk dat je deze zo mooi en uitgebreid kon fotograferen. De mandarijneend is ook een mooitje :-) Daarnaast nog het hertje, de boomleeuwerik en de appelvinken. Echt een geslaagde AWD dag :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelfs in de AWD weet jij de vogels te vinden en supergoed te fotograferen, alsof je in een vogelhut zat. Gaaf die appelvinken, heb ik daar nog nooit gezien, al weet ik wel dat ze er zijn. Die fluiter ging er speciaal voor zitten lijkt wel.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen