advanduren

zaterdag 30 november 2019

Amsterdamse Waterleidingduinen

In november ben ik 'n dagje naar de AWD. geweest en het was mooi weer alleen kwam de zon wat later op, kwam wel 'n aantal Damherten tegen maar minder dan vorige jaren. Was ook op zoek gegaan naar Grote Zaagbekken en na 'n lange wandeling toch gevonden zo ook de Tafeleend, Goudhaantjes waren er ook genoeg, ook heb ik voor het eerst 'n Pruikzwam gezien.

                                                              Veel kijkplezier
                                            Klik op de foto voor 'n beter beeld


Damhert

Vroege ochtendzon.

Damhert

AWD.

Groepje Damherten

Grote Zaagbek (vrouw)

Grote Zaagbek (man)

Grote Zaagbek

Goudhaan

Goudhaan

Damhert

Damhert

Damhert

Tafeleend

Tafeleend

Pruikzwam

Pruikzwam

Bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Weer een prachtige serie van de AWD. Mooi de mannen Damherten en de pruikenzwam. Maar zo gaaf dat je alweer grote zaagbekken had! Ik moet ze nog gaan zoeken in mijn omgeving. Hele mooi licht bij je zaagbekken én de tafeleenden. Verrassend dat je wéér zo'n snel goudhaantje kon platen, leuk!
    De landschapsfoto's tussendoor maken het extra sfeervol.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes
    ein schöner Tag und sehr erfolgreich, die Hirsche mit dem riesigen Geweih sind super
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Een mooie gebied is de AWD,
    Leuk zijn de Grote Zaagbekken, en weer de Goudhaan er goed op.
    Gaaf ook de Damherten, en wat een ding is die Pruikzwam !
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Grote zaagbekken en brilduikers zie je steeds meer, het wordt blijkbaar wat kouder in het noorden. Damherten zijn er echt wel genoeg, het verschilt wel per plek. Goudhaantjes komen ook steeds vaker in beeld, maar het blijft een kunst er een fatsoenlijke plaat van te maken. Pruikzwammen blijven een bijzonder verschijnsel.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie serie, prachtig die zaagbek man en vrouw samen. Ik heb ze vorige week ook samen kunnen fotograferen... Pruikzwam hangt al jaren bij De Oase aan het begin van de het boslaantje, het ene jaar iets uitbundiger als het andere jaar. Dit jaar doet ie het weer goed. Ook die heb ik vorige week nog gefotografeerd.
    Damhertjes zie je wel, maar veel minder en ze zijn nu zo schuw.
    Dat goudhaantje werkte wel heel goed mee. Prachtig
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooj Loes,
    laat ik nou denken dat ik her al gereageerd maar kennelijk niet dus. Je laat een hele mooie variatie zien en ook alweer de mooie zaagbekken. Ook het goudhaantje kon je heel mooi fotograferen. De hertjes zijn ook prachtig vastgelegd en wat ik echt bijzonder vind is die pruikzwam. ik ken ze alleen van foot's maar in de AWD ben ik ze ook nooit tegen gekomen. Echt heel mooi dat je zie zag.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen