advanduren

zaterdag 23 november 2019

Schiedam en omstreken

Soms heb je van die mooie dagen erbij en dan ga je met de fiets erop uit en kijken of je nog iets tegen komt.  Je ziet nog steeds Ooievaars zolang het weer mee werkt, verder kwam ik nog 'n Buizerd, Fuut, Wintertaling en nog wat kleinere vogels zoals het kleinste vogeltje van Europa.

                                                               Veel kijkplezier.
                                                  Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Ooievaar

Buizerd

Grauwe Gans

Fuut

Wintertaling (man)

Roodborsttapuit (vrouwtje)

Roodborsttapuit (man)

Roodborsttapuit (man)

Roodborsttapuit (vrouwtje)

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Winterkoning

Baardman (vrouwtje)

Baardman (man)

Baardman (man)

                                                 En bedankt voor de reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Zo af en toe is er een zonnige dag bij, het mag nu wel eens een keer voor een langere periode maar komende week wordt het ook niet best. Wat een mooie soort is de Roodborsttapuit, staat er goed op. De foto van de Goudhaan die de gele kuif laat zien is super. Ook heel leuk de Baardmannen.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    De roodborsttapuiten hebben voor mij de mooiste platen opgeleverd. Het goudhaantje is het knapst, want deze vogeltjes zijn nu eenmaal uiterst beweeglijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Lekker eropuit op de fiets en dan met zoiets thuis komen!!
    Heerlijk als het lukt van enkele roodborsttapuiten foto's te maken.
    Mooi, allemaal hoor, maar vooral die serie van het goudhaantje, zo'n snel vogeltje en dan meerdere platen, wow! Het winterkoninkje is ook al een treffer! Maar ik ben wel lichtelijk jaloers op je prachtige foto's van de baardmannetjes!
    Geweldig!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja zeg, hier ben ik dus ook nog niet geweest!!!!! Werkelijk om me dood te schamen. Maar kennelijk steeg je weer naar boven in mijn lijst en ik werk steeds van onderaf hihi......
    Heel mooi ook om de buizerd in vlucht te hebben. Prachtige foto/. De ooievaar is ook heel mooi net als de roodborsttapuit. Daar ben ik toch wel een beetje jaloers op hoor ;-) Ook het goudhaantje en de mooie baardmannetjes (die ik zowaar dit jaar ook eens heb gezien :-) Heel mooi.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen