advanduren

zaterdag 2 november 2019

Broekpolder

Op 20 en 21 September was het mooi weer, dus ben ik naar de Broekpolder de ruigte geweest. Eerst was het rustig tot dat er ineens 'n Boomvalk vlak boven mij lande in 'n kale boom, alleen stond ik verkeerd met het licht dus blijf ik maar staan. Ook nog wat vlinders, libellen, Vuurgoudhaan en Steenuil.

                                                                Veel kijkplezier
                                                   Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Buizerd

Torenvalk

Steenuil

Steenuil

Die dag zag ik ook de eerste Smient (man)

Lepelaar

Boomvalk

Boomvalk

Boomvalk

Pantserjuffer

Bond zandoogje

Boomblauwtje

Boomblauwtje

Grote Groene Sabelsprinkhaan

Grote Groene Sabelsprinkhaan

Bloedrode Heidelibel

Vuurgoudhaan

Vuurgouhaan

                                                En bedankt voor de reactie op deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    In de Broekpolder zijn altijd wel wat leuke soorten te zien.
    Gaaf is de Boomvalk, die zijn nu weer naar tropisch Afrika.
    En de Steenuil heb je er ook weer super op staan.
    We kunnen ons nu weer verheugen op de wintergasten die nog komen en die er al zijn.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Prachtige serie foto's! Wat een mooie soorten ook!
    Boomvalkjes zie ik zo weinig, en de steenuilen zijn om van te smelten!!!
    Het boomblauwtje is ook al heel apart. Lekker nog even van het nazomeren genoten! Het vuurgoudhaantje, oef, dat zijn ook fijne foto's, leuk!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Deze septemberdagen hebben je nog behoorlijk veel opgeleverd. Het steenuiltje vind ik het meest bijzonder van deze serie, hoewel platen van een vuurgoudhaantje ook niet zo vaak gemaakt worden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw... een boomvalk zie je toch ook niet alle dagen zeg! Echt gaaf om die te zien. Ik ben helemaal verliefd op dat steenuiltje ohhhhhhh... wat een leuk uiltje is dat toch! Je vlinders en libellen mogen er anders ook zijn zeg. Wat dat betreft mag het inderdaad wel weer voorjaar zijn!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen