advanduren

zondag 17 november 2019

Veluwe

Met Patrick vorige maand naar de Veluwe geweest. helaas zijn veel vogels vertrokken maar toch die dag genoten. Later op de dag toen we huiswaarts wilden gaan zagen we 'n aantal fotografen staan dus stopte we ook en ja hoor daar stonden de Herten te foerageren. na 'n uur kwam de groep steeds dichterbij alleen de mannetjes waagde het niet op 1 na.
                                   Wie verstand heeft van paddenstoelen, graag 'n reactie.

                                                                 Veel kijkplezier.
                                                    Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Mestkever,
Terwijl hij 'van 'n holletje naar beneden loopt rolde hij om en kwam niet meer overeind, heb hem wel geholpen zodat hij weer verder kan.

Mestkever

Geweizwam?

Paddenstoel onbekend

Roodborst

Merel

Rosse Woelmuis

Zwarte Mees

Koolmees

Pimpelmees in bad

Grote Bonte Specht

Boomklever

Boomklever

Vink (man)

Winterkoning,
Deze zat ineens voor mijn lens.

Glanskop

Glanskop.

Onbekende zwam.

Edelhert, af en toe kwam het zonnetje door.

Edelhert

Edelhert

Edelhert

Hindes van de Edelhert

Edelhert

Hindes van de Edelhert

                                              En bedankt voor de reactie op deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Leuke soorten vogels heb je daar gekiekt, vanuit de bekende vogelhut?
    Van paddestoelen heb ik geen verstand, maar ik vind ze wel bijzonder.
    Gaaf de Edelherten, dat maakt een dag Veluwe helemaal compleet.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HoiLoes,
    Ik ben ook niet zo goed in paddenstoelen, maar het is iig geen geweizwam, ik denk een kleverig koraalzwammetjes? Die groep is denk ik Gewone zwavelkop. Je kunt deze twee soorten ff bekijken op Google, of wachten op iemand die het zeker weet ;-)
    Je uitje naar de Veluwe is wel succesvol te noemen! Geweldig dat je de Edelherten zag! Maar ik ben natuurlijk van de vogeltjes..dus super de Zwarte mees! Echt een favoriete vogel voor mij. Maar de specht, boomklever en badende pimpel en glanskop vind ik ook super! Heel leuk ook dat je een Rosse woelmuis zag, mooi geplaat. Top blogje!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Voor wat betreft de paddenstoelen ben ik het met Maria eens. Edelherten blijven boeiend om te zien. Volgens mij zijn wat jij reegeiten noemt hindes van de edelherten. Een woelmuis fotograferen is ook al iets wat niet zo vaak lukt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Huh!!!!! hier dus ook al niet. Ik begin nu helemaal donkerrood te worden ai..... Die gele zwam is inderdaad het kleverig koraalzwammetje en de paddenstoeltjes zijn zwavelkopjes.
    Geweldig om dat muisje te zien maar ook je glanskopmees en het winterkoninkje is heel mooi. De andere vogeltjes ook natuurlijk en je zag weer een mooie varia aan vogels. Top dat je de herten zo mooi van dichtbij kon fotograferen. Een heerlijke dag zo te zien :-))))
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen